Direktlänk till inlägg 10 mars 2011

Fullt upp.......

Av Gisela - 10 mars 2011 17:25

Dom senaste fem dagarna har varit intensiva och jätteroliga   , nu känns det lite som att luften gått ur mig och man är lite småsliten.


I lördags så gick ju Rottweilerklubbens Årsmöte av stapeln och på söndagen den tillhörande Årsmötesutställningen.

Himla kul att träffa alla trevliga goa människor som man inte ser så ofta annars.

Den enda hund som ställdes med prefixet Arosbygdens var Eulalia "Ella", hon höll fanan högt vill jag lova och kammade hem Bruksklass tikar med CERT    underbara hund !!! Välvisad av matte Annika som vanligt.

Vilken härlig tik hon är Ella, så stabil och fokuserad och när det kommer till arbete då är det full fart. Precis en sån där hund man vill ha.


Både Ego och Ella fick sina korningsexteriörer gjorda med godkänt resultat, häääärligt   

Madde och jag övernattade på Scandic i Sollentuna, trevligt som vanligt Madde ! Undrar hur många Scandic vi bott på runt om i landet på våra turneer.....?


Tisdag och onsdag har spenderats i Kungörstorp på en fantastisk kursgård. Nu har jag blivit en ännu klokare ambulanssjuksköterska hahaha. En kanonbra kurs i Advanced Medical Life Support är avklarad och jag känner mig sååå nöjd med mitt resultat !


Skönt var det att komma hem igen och nu väntar några dagars ledighet.

Dundra växer så sakteliga, precis som hon ska och verkar högst välmående   

Tiden går ju så fort och det rasslar väl bara till så är bebisarna här.


Jag lägger med en härlig bild på Lycka (Arosbygdens Esmeralda) när hon simtränar

  


Tjingeling !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gisela - 2 juni 2011 12:21

Ja, nu var det läääängesen jag skrev här i bloggen....... fy på mig ! Bebisarna är snart 8 veckor och det är dags att flytta hemifrån, jisses vad fort det har gått    F-barnen har fått jättebra ägare och jag känner mig så nöjd och glad ! Igår v...

Av Gisela - 3 maj 2011 20:03

Sedan i lördags har dagarna varit fyllda av besök, många är det som vill komma och gosa med bebisarna. Valparna utvecklas i rasande fart nu. Plötsligt så springer dom runt i lådan, biter i varandra och morrar (gullungar) Dom har fått flytta till de...

Av Gisela - 25 april 2011 15:21

Hej alla bloggläsare !   Idag har två duktiga E-kullsbarn gjort tävlingspremiär    Båda ekipaget har startat Apellspår. Madeleine och Egon "Ego" Godkända med dagens bästa poäng på spåret, kul ! Cecilia och Eleonora "Nora" Uppflyttade till Lkl...

Av Gisela - 20 april 2011 19:30

Hääärliga dagar har vi nu ! Jag har ägnat mig åt lite trädgårdsarbete när jag inte hänger i valplådan förstås .   Bebisarna är HELT underbara och jag kan inte se mig mätt på dom, för att inte tala om hur gott dom luktar    Dundra är verkligen f...

Av Gisela - 15 april 2011 14:47

Imorgon är bebisarna redan 1 vecka gamla    Tänk vad tiden går fort.......   Allt fungerar utmärkt, alla 4 mår bra. Dundra har gott om mat till dom så dom är som små tjocka korvar, jättehärliga    Förstår att ni längtar efter nya bilder på valp...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards